In het geval dat de app traag werkt kunt u deze afsluiten en opnieuw openen. Dit kunt u doen door tweemaal op de home-button onderaan de iPad te drukken, de app vervolgens naar boven te schuiven en in het beginscherm nogmaals te openen.
Indien bovenstaand probleem zich voordoet, neem dan te allen tijde contact op met onze supportafdeling. Dit kan telefonisch via 020-723 22 67 of per mail op nlsupport@fashion.cloud.
Dit komt, indien de orders uiteraard niet verwijderd zijn, door een filter die nog steeds op actief staat. U kunt de filters binnen de app zelf resetten door de app af te sluiten en opnieuw te openen. Druk hiervoor tweemaal op de home-button op uw iPad, schuif de applicatie naar boven en open deze vervolgens opnieuw.
U kunt dit doen door het artikel dat u hebt aangemaakt een paar seconden in te drukken. Vervolgens kunt u de knop "Kopieer" indrukken, nu kunt deze in de rest van de order plakken.
Indien een kleur is toegevoegd aan een artikel, kunt u de kleur na het toevoegen ook verwijderen/wijzigen. Dit kun u doen door het vak waar de kleur in staat een paar seconden ingedrukt te houden.
Dit kunt u als volgt doen:
- Open de desbetreffende order die u wilt aanpassen door er eenmaal op te drukken.
- Nu zit u in uw “artikellijst”, bovenaan ziet u een witregel met aan de rechterkant van de balk een pijl.
- Druk op deze pijl, nu opent u de order en kun u deze aanpassen.
- Na aanpassing drukt u op bewaar.
Dat kan zeker! Indien er binnen de order- of artikelkaart een veld niet gebruikt wordt, dan kunnen wij deze uit de OrderWriter app halen. Op dezelfde manier wanneer je een veld mist kan deze ook zonder moeite worden toegevoegd.
Indien u uw order niet terugziet in uw kassasysteem, is het aan te raden om contact op te nemen met uw kassasysteem, zij kunnen uw problemen gelijk inzien en wanneer nodig het probleem naar ons toe doorzetten.
Bij het nabestellen van artikelen kan er gebruikt gemaakt worden van de reorder tool in de OrderWriter, deze tool kan je vinden door in het orderscherm op de zoekbalk boven aan het scherm het bekende artikel nummer te schrijven en vervolgens het artikel te selecteren. Dit artikel wordt vervolgens aan de order toegevoegd. Bij reorder artikelen kunnen er nog maar een beperkt aantal velden worden ingevuld, dit is om te voorkomen dat het artikel niet herkend wordt door het ERP systeem en het dubbele artikelen creëert.
De stamgegevens zijn gegevens die in uw kassasysteem zijn aangemaakt zoals merk, leverancier, artikelgroepen, maten en kleuren. Deze gegevens ontvangen wij van uw kassasysteem waarna deze verwerkt worden in de app.
Voor het toevoegen van een nieuw merk of leverancier in de OrderWriter app, moet eerst het nieuwe merk en/of leverancier toegevoegd worden in het kassasysteem. Om deze aanpassing vervolgens te verwerken is er een nieuwe export van de stamgegevens benodigd die door uw kassasysteem naar ons toe verstuurd wordt. Het verschilt per kassasysteem of dit automatisch of handmatig wordt verstuurd.
Na het aanpassen of toevoegen van stamgegevens is nog een stap benodigd om deze gegevens te verwerken in de OrderWriter app, namelijk het versturen van een nieuwe export van de stamgegevens. Hoe u dit kunt doen verschilt per kassasysteem, meestal wordt de nieuwe export van de stamgegevens elke avond automatisch naar ons verstuurd. Indien dit niet het geval is, kunt u na de aanpassingen een verzoek tot een export aanvragen bij de supportafdeling van de desbetreffende kassasysteem.
Dit verschilt per kassasysteem en of de stamgegevens automatisch of handmatig verstuurd moeten worden. Indien de stamgegevens handmatig verstuurd kunnen worden, dan wordt na ontvangst van de gegevens deze automatisch binnen 5 minuten verwerkt. Indien de stamgegevens automatisch worden verstuurd, dan gaat hier een nachtverwerking overheen. Vuistregel hierin is dat vandaag toegevoegd in het kassasysteem, het de volgende dag zichtbaar is in de app.
Indien u er zeker van bent dat de stamgegevens zijn verstuurd en deze niet terugziet in de app, neemt u dan contact op met de supportafdeling. Wij helpen u hier graag bij.
U kunt geen stamgegevens in de app of via het FashionExchange platform aanmaken. Dit is bewust gedaan om fouten in de datacommunicatie te voorkomen. Indien u nieuwe stamgegevens in de app terug wilt zien, moet deze dus altijd in uw kassasysteem worden aangemaakt.
Het is helaas niet mogelijk om stamgegevens uit de OrderWriter app te verwijderen. Wel is het mogelijk om data te inactiveren via het FashionExchange platform. Hoe u dit kunt doen, vindt u terug op onze instructiepagina. Bekijk hier de instructievideo over het beheren van uw stamgegevens.
Indien wij het hebben over synchroniseren, dan bedoelen wij het communiceren van data op uw iPad met onze servers waarop wij de orders beveiligd opslaan. Het exporteren van de order houdt in het doorzetten van de order op uw iPad naar uw kassasysteem toe.
Hiervoor hoeft u niets te doen, de OrderWriter app synchroniseert automatisch om de 30 seconden bij een actieve internetverbinding. U kunt indien gewenst de synchronisatie wel handmatig activeren door in uw orderlijst in de lijst met al uw orders naar beneden te slepen.
Dit kun je zien bovenin de "Orderlijst" binnen uw app. Indien de app is gesynchroniseerd ziet u klein in het grijs het woord gesynchroniseerd staan.
U kunt de internetverbinding testen door in de app naar "Instellingen" te gaan en hierin te kiezen voor "Netwerk diagnose". Indien u overal vinkjes ziet staan, dan houdt dat in dat u een actieve internetverbinding heeft. Niet alle internetverbindingen zijn van goede kwaliteit. Ook al ziet u na de diagnose overal vinkjes staan, dan nog kan het zijn dat de app de gegevens niet synchroniseert. Gebruik in dit geval, indien mogelijk, de persoonlijke hotspot van uw mobiel. Een 4G verbinding is in de meeste gevallen stabieler dan een wifi-verbinding.
Om een order te kunnen exporteren naar het kassasysteem is het belangrijk dat zowel de order als de artikelen op “Compleet” staan. Het is anders niet mogelijk om de order te exporteren. Indien dit het geval is houd u de desbetreffende order een paar seconden ingedrukt en selecteert u vervolgens “Exporteer order”.
Indien de order succesvol is geëxporteerd, dan krijgt u hier melding van. Na deze melding kunt u de geëxporteerde order vervolgens importeren in uw kassasysteem.
Controleer eerst of de order op compleet staat. Indien alle artikelen binnen de order op compleet staan en de order zelf niet, dan is een verplicht veld in de order zelf niet aangevuld. Je kunt de order als volgt aanpassen:
- Druk eenmaal op de desbetreffende order.
- Druk binnen de artikellijst op de witte balk bovenin het scherm, waar ook de filter zelf in staat.
- Vul vervolgens het verplichte veld aan en druk op bewaar.
Indien u per ongeluk een order heeft geëxporteerd, dan kunnen wij deze uiteraard voor u terugplaatsen in uw orderlijst. Om dubbele orders in het systeem te voorkomen, is het uiteraard belangrijk om de order in uw kassasysteem te weigeren. Hoe u dit kunt doen verschilt per kassasysteem, en in het geval u niet weet hoe dit kan raden wij u aan contact op te nemen met de supportafdeling van uw kassasysteem.
Nee, helaas niet. Indien data uit het kassasysteem is verwijderd, dan moet deze ook in de OrderWriter app geïnactiveerd worden.
FashionExchange is een module die je naast de OrderWriter app kunt gebruiken om snel orders in te voeren. Voorwaarde hiervoor is dat de leverancier hierop is aangesloten en zijn data met ons deelt. Middels de nieuwsbrief die wij versturen, wordt je op de hoogte gesteld van de leveranciers die hierop aangesloten zijn.
Voor het toevoegen van artikelen uit FashionExchange in een order is een actieve internetverbinding vereist. Hiervoor raden wij aan, indien mogelijk uiteraard, gebruik te maken van de persoonlijke hotspot van uw mobiel. Deze is in veel gevallen stabieler dan de wifi-verbinding op de desbetreffende locatie.
Wij proberen voor het begin van het inkoopseizoen de artikelinformatie in de catalogi zo compleet mogelijk in te lezen. Het kan voorkomen dat een artikel die u inkoopt, niet zichtbaar is in de catalogus. Dit kan meerdere oorzaken hebben, een daarvan is dat bijvoorbeeld het desbetreffend artikel nog geen EAN-barcodes heeft. Wij lezen alleen artikelen in waar EAN-barcodes aan hangen. Neem indien u artikelen mist in de catalogus contact met onze supportafdeling op. Wij zullen navraag doen bij de desbetreffende leverancier over de ontbrekende artikelen en deze zo snel mogelijk toevoegen aan de catalogus.
Natuurlijk kan dat! In uw app heeft u een knop "Uitnodigen" waarmee u gemakkelijk leveranciers en ook retailers kunt uitnodigen. Wij sturen dan naar het opgegeven e-mailadres informatie op betreffende de mogelijkheden van de app.
Iedere retailer heeft een unieke werkwijze als in hoe zij hun artikelkaarten invullen. Binnen FashionExchange hebben wij de mogelijkheid om dit naar wens in te stellen. Wij kunnen bijvoorbeeld instellen dat de kleurcode leverancier achter het artikelnummer wordt gezet. Of het materiaal, indien deze geleverd is door de leverancier, in te vullen in de artikelkaart.
Indien u benieuwd bent naar alle mogelijkheden, neem dan contact op met onze supportafdeling. Wij leggen het u graag uit en kunnen de gewenste aanpassing meestal direct doorvoeren!
Indien het artikel via de catalogus middels FashionExchange is toegevoegd aan de order, dan sturen wij altijd de leveranciers barcodes mee. Bij het handmatig toevoegen van artikelen aan de order sturen wij de leveranciers barcodes niet mee.
Indien je validatiefouten krijgt, controleer dan het volgende:
1. Is er een veld binnen het artikel die meer dan het toegestane aantal posities bevat?
2. Zijn alle maten die geselecteerd zijn gekoppeld aan de juiste maatgroep?
Indien het eerste zich voordoet, verwijder dan het aantal posities waarmee het aantal binnen het vooraf gestelde limiet valt. In het tweede geval kun je de maatgroep deselecteren en vervolgens opnieuw selecteren. Dit zorgt voor een harde reset waarna deze validatiefout zich niet meer zal voordoen.